کارشناس کسب و کار شوید.

دوره کارشناس سیستم سازی کسب و کار یا به اختصار کارشناس کسب و کار شوید. 

دوره بلند مدت و به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود. 

الف – حضوری : 

همانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه  

محل برگزاری : شهر سر سبز غرب استان تهران، شهریار 

محل دفتر کار مدیر مجموعه سیستم سازی کسب و کار، در استان تهران شهر شهریار به آدرس زیر می باشد.

استان تهران، شهر شهریار بالاتر از میدان فجر(میدان فرمانداری سابق) نبش فروشگاه آرویچ لند، ساختمان مهتاب پلاک ۱۵۲ طبقه سوم واحد ۷ 

شماره های تماس :  ۰۲۱   –   ۶۵۲۲۸۸۴۶   ،    ۶۵۲۴۸۷۳۲   

به طور معمول روزهای پنجشنبه اینجانب علیرضا شجاعی، به عنوان مدیر مجموعه و میزبان شما دوستان عزیز و مدرس دوره در محل دفتر برای انجام فعالیت های زیر حضور دارم. 

۱ – ارائه خدمات مشاوره حضوری

۲ – تهیه محتوای آموزشی(فایل های صوتی و تصویری) 

۳ – برگزاری جلسات رایگان با هدف معرفی دوره، آشنایی با دوستان، پاسخ به سوالات 

۴ – مصاحبه قبل از ثبت نام با دوستانی که علاقمند هستند در دوره به صورت حضوری شرکت نمایند. 

۵ – برگزاری جلسات حضوری دوره های آموزشی 

همه شما دعوتید، منتظر حضور شما دوستان علاقمند هستیم.        

(امکان مراجعه حضوری فقط با هماهنگی قبلی وجود دارد)  

 

ب – غیر حضوری: 

  دوستان شرکت کننده به صورت غیر حضوری به مطالب دوره مطابق فهرست زیر دسترسی دارند. علاوه بر دسترسی به مطالب می توانند در جلسات حضوری پرسش و پاسخ شرکت نمایند. 

 یکی دیگر از هدف های بیان فهرست مطالب دوره، آن است که دوستانی که علاقمند هستند در دوره شرکت کنند، بطور واضح و شفاف و کامل با محتوای دوره آشنا شوند، به این ترتیب دوستان  با بررسی محتوای دوره و متناسب بودن مطالب با سطح معلومات، هدف های شخصی یا هدف های شغلی شان، می توانند نسبت به تصمیم گیری برای شرکت در دوره اقدام نمایند. به این ترتیب علاوه بر بالا رفتن کیفیت دوره، دوستان شرکت کننده رضایت کاملی از شرکت در دوره خواهند داشت و در انتهای دوره خدا را شکر می کنند که انتخاب درستی را انجام داده اند.    

 عناوین محتوای دوره و نحوه دسترسی  به مطالب به مرور در این قسمت تکمیل می گردد. 

برای دسترسی به مطالب بر روی نوشته مرتبط کلیک نمایید.

برای دسترسی به نمونه مدارک که به صورت یک محصول برای الگو گرفتن شما دوستان تهیه شده است، بر روی نام نمونه مدرک کلیک کنید. پس از کلیک بر روی نام مدرک و پرداخت مبلغ آن، فایل نمونه مدرک جهت دانلود در دسترس شما خواهد بود.    

فصل اول: 

معرفی دوره

چرا کارشناس کسب و کار شویم؟ 

نمونه قرارداد انجام خدمات مشاوره 

سیستم چی؟ تعریف سیستم:  

سیستم کسب و کار چیست؟

سیستم سازی کسب و کار چیست؟ 

ایمان: 

هویت چیست؟ 

رسالت من 

علیرضا شجاعی

داستان کسب و کار من

فصل دوم: 

چرا سیستم سازی: 

چرا سیستم سازی کسب و کار 

آیا به سیستم سازی کسب و کار نیاز دارید

سیستم سازی کسب و کار عامل اعتماد مشتریان 

سیستم سازی انجام کار در زمان کمتر 

سیستم سازی حداقل حضور مدیر 

سیستم سازی درآمد بیشتر

جلوگیری از وقوع اشتباه مهلک

بیاییم تبر خود را تیز کنیم. 

نظم و نظام در سیستم سازی کسب و کار 

مدیر سیستم کسب و کار هستید یا مدیر متخصص 

فصل سوم : 

چگونه سیستم سازی کسب و کار را انجام دهیم؟
الف – طراحی ساختار سازمانی

نقش ها، مسئولیت ها و اختیارات سازمانی 

ساختار سازمانی چیست؟ 

ساختار سازمانی رسمی شرکت

ساختار سازمانی شرکتی یا پروژه ای یا فرآیندی 

ساختار سازمانی غیر رسمی 

شش دلیل برای کارآمدی بهتر ساختار سازمانی غیر رسمی 

بازنشسته ها ایستاده می میرند. 

ب –  طراحی و تدوین فرآیندها 

رویکرد فرآیندی 

رویکرد فرآیندی زیر بنای سیستم سازی کسب و کار

سیستم مدیریت کیفیت و فرآیندهای آن 

تقسیم بندی فرآیندها

 

نمونه مدارک جهت الگو گرفتن شما عزیزان شامل: فرآیندها، روش های اجرایی و دستورالعمل ها می باشد. هر یک از محصولات شامل فایل یک فرآیند و فایل های روش های اجرایی و دستورالعمل های تهیه شده مرتبط با آن فرآیند می باشد. در این نوشته در زیر هر فرآیند، روش های اجرایی و دستورالعمل های تهیه شده مرتبط با آن فرآیند نوشته شده است.

در مورد فرآیندهایی که روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با آن نوشته نشده است، به مرور پس از تهیه و تکمیل روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط، فهرست آنها به زیر فرآیند اضافه می شود. در مورد این فرآیندها شما پس از سفارش فقط به فایل نمونه فرآیند دسترسی خواهید داشت.  

 

۱ – فرآیندهای مدیریتی کسب و کار شامل: 

نمونه فرآیند سازماندهی و مدیریت سیستم 

روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با فرآیند:   

آیین نامه کمیته های شرکت  

 روش اجرایی کنترل مستندات 

 روش اجرایی کنترل سوابق   

 دستورالعمل مکاتبات  

  ساختار سازمانی  

 شرح ماموریت واحدها  

 شرح وظایف پست های سازمانی  

 روش اجرایی مدیریت ذی نفعان  

 روش اجرایی مدیریت ریسک 

 روش اجرایی مدیریت تغییرات  

 روش اجرایی مدیریت دانش  

 روش اجرایی مدیریت منابع  

 روش اجرایی مدیریت ارتباطات  

  روش اجرایی ممیزی داخلی 

 روش اجرایی مدیریت فرآیندها  

 روش اجرایی تجزیه و تحلیل داده ها  

 روش اجرایی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه 

 فرآیند رهبری و مدیریت استراتژیک 

 

۲ – فرآیندهای پشتیبانی کسب و کار شامل: 

فرآیند مدیریت منابع انسانی 

روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با فرآیند:

  آیین نامه همکاری کارکنان 

پیوست شماره ۱ : دستورالعمل درخواست تامین نیروی انسانی  

پیوست شماره ۲ : دستورالعمل کارآموزی 

پیوست شماره ۳ : دستورالعمل نحوه استفاده از مرخصی ها 

پیوست شماره ۴ : دستورالعمل تعیین ساعت کار و نحوه ورود و خروج پرسنل  

پیوست شماره ۵ : دستورالعمل اعزام کارکنان به ماموریت (داخلی، خارجی) 

پیوست شماره ۶ : دستورالعمل تایید، تصویب و ابلاغ احکام 

پیوست شماره ۷ : دستورالعمل جذب و بکارگیری کارکنان به صورت ساعتی  

پیوست شماره ۸ : دستورالعمل استفاده از تسهیلات بیمه درمانی  

روش اجرایی آموزش  

دستورالعمل نیاز‌سنجی آموزش  

دستورالعمل آموزش توجیهی بدو ورود کارکنان 

دستورالعمل ماموریت های آموزشی کارکنان  

روش اجرایی مدیریت عملکرد فردی  

دستورالعمل پرداخت پاداش به کارکنان برگزیده عملکرد  

دستورالعمل سنجش نگرش کارکنان شرکت  

دستورالعمل پراخت وام به کارکنان شرکت  

دستورالعمل نحوه پرداخت مساعده  

فرآیند مدیریت منابع مالی و حسابداری 

روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با فرآیند:

دستورالعمل تنخواه گردان

دستورالعمل انبارگردانی 

فرآیند مدیریت انفورماتیک / فناوری اطلاعات 
فرآیند مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE

 

۳ – فرآیندهای اصلی کسب و کار شامل: 
فرآیند بازاریابی و فروش 

روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با فرآیند:

دستورالعمل نحوه حضور در نمایشگاه 

دستورالعمل نحوه برگزاری همایش 

دستورالعمل مشارکت و حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی

دستورالعمل بازاریابی تلفنی 

فرآیند برنامه ریزی و کنترل پروژه 

روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با فرآیند:

روش اجرایی برنامه ریزی و کنترل پروژه   

روش اجرایی مدیریت ذینفعان پروژه  

روش اجرایی تهیه، تصویب و بازنگری استراتژی اجرای پروژه 

روش اجرایی نحوه تدوین PMP  پروژه  

دستورالعمل طراحی ساختار تجزیه کار پروژه   

دستورالعمل فعالیت های برنامه ریزی در مقاطع زمانی عمر پروژه  

دستورالعمل تهیه گزارش روزانه پیشرفت کار تامین کنندگان اجرایی  

روش اجرایی تهیه، بررسی، تصویب و کنترل بودجه  

دستورالعمل تهیه صورت وضعیت کارکرد ارسالی به کارفرما  

دستورالعمل تهیه صورت وضعیت تعدیل ارسالی به کارفرما 

دستورالعمل نحوه ارزیابی نهایی پروژه و تهیه گزارش تحلیلی  

فرآیند طراحی و مهندسی 
فرآیند تامین تجهیزات و خدمات 
فرآیند کنترل کیفیت 
فرآیند اجرای پروژه 

روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با فرآیند: 

دستورالعمل تهیه و ساخت تابلوهای ورودی پروژه 

دستورالعمل حفظ و نگهداری از بنچ مارک و نقاط رفرنس در پروژه 

دستورالعمل تهیه و ساخت تابلوی شناسایی ساختمان ها و جزایر پروژه 

طرح کیفیت عملیات ساختمانی 

 دستورالعمل نحوه صدور گواهینامه تکمیل عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی در پروژه ها

دستورالعمل آموزش نبروهای بهره بردار کارفرما 

دستورالعمل شناسایی و رفع نقص در پروژه 

دستورالعمل تهیه و تحویل لوازم یدکی به کارفرما 

 

پاسخ به سوالات متداول: 

عوامل شکست سیستم سازی کسب و کار مرتبط با مدارک 

عوامل شکست سیستم سازی کسب و کار مرتبط با تجهیزات 

عوامل شکست سیستم سازی کسب و کار مرتبط با کارکنان 

موانع روانی سیستم سازی 

الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ 

تغییرات استاندارد ایزو۹۰۰۱ در ویرایش ۲۰۱۵ 

 

ساعت و زمان برگزاری جلسات حضوری مشاوره و پرسش و پاسخ  :    

لازم به ذکر است با توجه به مشغله های کاری صاحبان کسب و کار و مدیران محترم به عنوان بخشی از مشتریان دوره کارشناس کسب و کار شوید، هدف ما بیشتر تولید محصول و برگزاری دوره های غیر حضوری است. دوستانی که علاقمند هستند در جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ دوره به صورت حضوری شرکت نمایند، جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام بر روی نوشته زیر کلیک نمایند.

نحوه ارائه خدمات مشاوره  

 

پیشنهاد و درخواست علیرضا شجاعی به عنوان مشاور شما دوستان عزیز:

سیستم سازی کسب و کار، کاری نیست که یک مشاور بجای شما (مدیران، صاحبان کسب و کار، کارشناسان، مدیران زندگی) بتواند در فضای کسب و کار و زندگی شما طراحی و پیاده سازی کند، مشاور همانند یک مربی ورزشی، راهنمای نحوه انجام تمرینات و فعالیت های کاربردی و اجرایی است. برای تقویت و پرورش عضلات تفکر سیستمی، خودتان باید ورزش کنید.

لذا خواهشمندم، ابتدا وقت کافی اختصاص دهید و مطالب آموزشی دوره را مطابق فهرست فوق به دقت مطالعه نمایید و بعد نسبت به هماهنگی برگزاری جلسات مشاوره حضوری اقدام نمایید. ارزش وقت و زمان به عنوان بزرگترین سرمایه ما انسان ها، گران بها تر از آن است که به بیان مطالب ساده و پیش پا افتاده اختصاص دهیم. برای بعضی از مدیران و صاحبان کسب و کار در زمان برگزاری جلسات حضوری نیاز است به آموزش مفاهیم اولیه سیستم سازی کسب و کار بپردازیم(سیستم چیست، چرا سیستم سازی، …) جلسات مشاوره برای آشنایی با شما دوستان عزیز، تبادل اطلاعات و پاسخگویی به سوالات و راهنمایی جهت رعایت نکات کلیدی است.             

با آرزوی بهترین ها 

دوستدار صمیمی شما 

علیرضا شجاعی