کارشناس کسب و کار شوید.

دوره کارشناس سیستم سازی کسب و کار یا به اختصار کارشناس کسب و کار شوید. 

دوره بلند مدت و به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می شود. 

حضوری:

همانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه  

محل برگزاری : 

محل دفتر کار مدیر مجموعه سیستم سازی کسب و کار، در استان تهران شهر شهریار به آدرس زیر می باشد.

استان تهران، شهر شهریار بالاتر از میدان فجر(میدان فرمانداری سابق) نبش فروشگاه آرویچ لند، ساختمان مهتاب پلاک ۱۵۲ طبقه سوم واحد ۷ 

شماره های تماس :  ۰۲۱   –   ۶۵۲۲۸۸۴۶   ،    ۶۵۲۴۸۷۳۲      ( امکان مراجعه حضوری فقط با هماهنگی قبلی وجود دارد ) 

اولویت اول محل برگزاری دوره ها و جلسات حضوری مشاوره و پرسش و پاسخ شهر شهریار می باشد، در اولویت دوم قابلیت برگزاری در سایر شهرها بویژه تهران و کرج نیز فراهم می باشد.   

 فرصت استثنایی برای صاحبان و مدیران کسب و کار واقع در استان تهران بویژه شرکت ها، موسسات و صنایع واقع در منطقه غرب استان تهران و اطراف شهر شهریار 

 

نحوه برگزاری دوره های حضوری – روش کار ما

یکی از انتقادها و نقاط ضعیف بعضی از دوره های آموزشی، این است که قبل از برگزاری دوره شرکت کنندگان بطور واضح و شفاف و کامل با محتوای دوره و میزان کاربردی و موثر بودن دوره آشنا نیستند.

در نتیجه بنا به تجربه، افراد در دوره ای ثبت نام و شرکت می کنند که هیچ تصویر روشنی از محتوای دوره و متناسب بودن مطالب آن با سطح معلومات، هدف های شخصی یا هدف های شغلی شان ندارند.همین امر باعث می شود تعدادی از شرکت کنندگان رضایت کاملی از شرکت در دوره نداشته باشند.   

من با هدف افزایش کیفیت آموزش به این نحوه عمل می کنم:

۱ – ابتدا برگزاری کارگاه

برای هر دوره آموزشی حضوری ابتدا یک کارگاه چند ساعته برگزار می شود.

در این کارگاه شرکت کنندگان با مدرس، کیفیت محتوای دوره و مطالب آن و متناسب بودن محتوا با هدف های شخصی و شغلی خودشان آشنا می شوند.

در کارگاه مسیر حرکت برای رسیدن به هدف بطور کامل توضیح داده خواهد شد، شرکت کنندگان پس از گذراندن کارگاه می توانند به راحتی با استفاده از مطالب و محصولات سایت، خودشان مسیر حرکت برای رسیدن به هدف را طی کنند.  

۲ – سپس برگزاری دوره بلند مدت 

پس از برگزاری کارگاه، با شرکت کنندگان جهت مصاحبه حضوری هماهنگی بعمل خواهد آمد. پس از انجام مصاحبه، با توجه به شناخت نسبی از شرکت کنندگان درصورتی که گذراندن دوره به درد آنها بخورد، پیشنهاد ثبت نام نهایی در دوره توصیه می شود. از طرفی برگزاری هر چه بهتر دوره های آموزشی نیاز به داشتن اطلاعات دقیقی از شرکت کنندگان دارد، ما با برگزاری کارگاه و تماس و شناسایی تعداد و خصوصیات شرکت کنندگان می توانیم نسبت به برگزاری دوره در محلی متناسب و هماهنگ با خصوصیات و تعداد شرکت کنندگان اقدام نماییم .

   

با توجه به توضیحات اشاره شده نحوه برگزاری دوره های حضوری ما در ارتباط با کارشناس کسب و کار شوید، بقرار زیر می باشد.  

الف – کارگاه آموزشی کارشناس کسب و کار شوید. 

یک جلسه سه ساعته

 روش اجرای کارگاه آموزشی :   

بخش اوّل : بیش از یک ساعت تدریس در مورد مطالب زیر:

۱ – سیستم چیست؟ یا سیستم سازی کسب و کار چیست؟

۲ – چرا نیاز به سیستم سازی کسب و کار داریم؟

۳ – چگونه سیستم سازی کسب و کار را انجام دهیم؟  

بخش دوم : بیش از یک ساعت معرفی و ارائه چند نمونه مدارک مورد نیاز جهت سیستم سازی کسب و کار از جمله :

فرآیند سازماندهی و مدیریت سیستم و روش های اجرایی و دستورالعمل های کاری پیوست آن

  

 

ب- دوره آموزشی کارشناس کسب وکار شوید. 

چهارده جلسه سه ساعته

روش اجرای دوره آموزشی :

یک جلسه سه ساعته همانند کارگاه آموزشی کارشناس کسب و کار شوید.   

و برای هر فرآیند یک  جلسه اختصاصی سه ساعته(بیان توضیحات کامل در مورد فرآیند، تجربیات کاربردی، نحوه بومی سازی و انطباق با شرایط کسب و کار شما)   

جلسه آخر: پرسش و پاسخ به سوالات شرکت کنندگان و برنامه ریزی جهت پیگیری اجرای مطالب توسط شرکت کنندگان و همراهی آنها (مشاوره، مربیگری)جهت پیاده سازی سیستم در کسب و کار خودشان و نتیجه گرفتن از محتوای دوره     

   

 غیر حضوری:

دوستان شرکت کننده به صورت غیر حضوری به مطالب دوره مطابق فهرست زیر دسترسی دارند، علاوه بر دسترسی به مطالب، جلسات حضوری مرور مطالب و پرسش و پاسخ برگزار می گردد.    

 

یکی دیگر از هدف های بیان فهرست مطالب دوره، آن است که دوستانی که علاقمند هستند در دوره به صورت حضوری شرکت کنند، بطور واضح و شفاف و کامل با محتوای دوره آشنا شوند، به این ترتیب دوستان  با بررسی محتوای دوره و متناسب بودن مطالب با سطح معلومات، هدف های شخصی یا هدف های شغلی شان، می توانند نسبت به تصمیم گیری برای ثبت نام اقدام نمایند. به این ترتیب علاوه بر بالا رفتن کیفیت برگزاری دوره، دوستان شرکت کننده رضایت کاملی از شرکت در دوره خواهند داشت و در انتهای دوره خدا را شکر می کنند که انتخاب درستی را انجام داده اند.    

 عناوین محتوای دوره و نحوه دسترسی  به مطالب به مرور در این قسمت تکمیل می گردد. 

برای دسترسی به مطالب بر روی نوشته مرتبط کلیک نمایید.

برای دسترسی به نمونه مدارک که به صورت یک محصول برای الگو گرفتن شما دوستان تهیه شده است، بر روی نام نمونه مدرک کلیک کنید. پس از کلیک بر روی نام مدرک و پرداخت مبلغ آن، فایل نمونه مدرک جهت دانلود در دسترس شما خواهد بود.    

فصل اول: 

معرفی دوره

چرا کارشناس کسب و کار شویم؟ 

نمونه قرارداد انجام خدمات مشاوره 

سیستم چی؟ تعریف سیستم:  

سیستم کسب و کار چیست؟

سیستم سازی کسب و کار چیست؟ 

ایمان: 

هویت چیست؟ 

رسالت من 

علیرضا شجاعی

داستان کسب و کار من

فصل دوم: 

چرا سیستم سازی: 

چرا سیستم سازی کسب و کار 

آیا به سیستم سازی کسب و کار نیاز دارید

سیستم سازی کسب و کار عامل اعتماد مشتریان 

سیستم سازی انجام کار در زمان کمتر 

سیستم سازی حداقل حضور مدیر 

سیستم سازی درآمد بیشتر

جلوگیری از وقوع اشتباه مهلک

بیاییم تبر خود را تیز کنیم. 

نظم و نظام در سیستم سازی کسب و کار 

مدیر سیستم کسب و کار هستید یا مدیر متخصص 

فصل سوم : 

چگونه سیستم سازی کسب و کار را انجام دهیم؟
طراحی ساختار سازمانی

نقش ها، مسئولیت ها و اختیارات سازمانی 

ساختار سازمانی چیست؟ 

ساختار سازمانی رسمی شرکت

ساختار سازمانی شرکتی یا پروژه ای یا فرآیندی 

ساختار سازمانی غیر رسمی 

شش دلیل برای کارآمدی بهتر ساختار سازمانی غیر رسمی 

بازنشسته ها ایستاده می میرند. 

 طراحی و تدوین فرآیندها 

رویکرد فرآیندی 

رویکرد فرآیندی زیر بنای سیستم سازی کسب و کار

سیستم مدیریت کیفیت و فرآیندهای آن 

تقسیم بندی فرآیندها

نمونه مدارک جهت الگو گرفتن شما عزیزان شامل: فرآیندها، روش های اجرایی و دستورالعمل ها می باشد. هر یک از محصولات شامل فایل یک فرآیند و فایل های روش های اجرایی و دستورالعمل های تهیه شده مرتبط با آن فرآیند می باشد. در این نوشته در زیر هر فرآیند، روش های اجرایی و دستورالعمل های تهیه شده مرتبط با آن فرآیند نوشته شده است.

در مورد فرآیندهایی که روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط با آن نوشته نشده است، به مرور پس از تهیه و تکمیل روش های اجرایی و دستورالعمل های مرتبط، فهرست آنها به زیر فرآیند اضافه می شود. در مورد این فرآیندها شما پس از سفارش فقط به فایل نمونه فرآیند دسترسی خواهید داشت.  

فرآیندهای مدیریتی و پشتیبانی 
نمونه فرآیند سازماندهی و مدیریت سیستم 

به همراه نمونه مدارک زیر:   

آیین نامه کمیته های شرکت  

 روش اجرایی کنترل مستندات 

 روش اجرایی کنترل سوابق   

 دستورالعمل مکاتبات  

  ساختار سازمانی  

 شرح ماموریت واحدها  

 شرح وظایف پست های سازمانی  

 روش اجرایی مدیریت ذی نفعان  

 روش اجرایی مدیریت ریسک 

 روش اجرایی مدیریت تغییرات  

 روش اجرایی مدیریت دانش  

 روش اجرایی مدیریت منابع  

 روش اجرایی مدیریت ارتباطات  

  روش اجرایی ممیزی داخلی 

 روش اجرایی مدیریت فرآیندها  

 روش اجرایی تجزیه و تحلیل داده ها  

 روش اجرایی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه 

 فرآیند رهبری و مدیریت استراتژیک 

 

فرآیند مدیریت منابع انسانی 

به همراه نمونه مدارک زیر:  

 آیین نامه همکاری کارکنان 

روش اجرایی آموزش  

دستورالعمل نیاز‌سنجی آموزش  

دستورالعمل آموزش توجیهی بدو ورود کارکنان 

دستورالعمل ماموریت های آموزشی کارکنان  

روش اجرایی مدیریت عملکرد فردی  

دستورالعمل پرداخت پاداش به کارکنان برگزیده عملکرد  

دستورالعمل سنجش نگرش کارکنان شرکت  

دستورالعمل پراخت وام به کارکنان شرکت  

دستورالعمل نحوه پرداخت مساعده  

فرآیند مدیریت منابع مالی و حسابداری 

به همراه نمونه مدارک زیر: 

دستورالعمل تنخواه گردان

دستورالعمل انبارگردانی 

فرآیند مدیریت انفورماتیک / فناوری اطلاعات 
فرآیند مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE
فرآیندهای اصلی کسب و کار 
فرآیند بازاریابی و فروش 

به همراه نمونه مدارک زیر: 

دستورالعمل نحوه حضور در نمایشگاه 

دستورالعمل نحوه برگزاری همایش 

دستورالعمل مشارکت و حمایت از مراکز علمی و تحقیقاتی

فرآیند برنامه ریزی و کنترل پروژه 

به همراه نمونه مدارک زیر: 

روش اجرایی برنامه ریزی و کنترل پروژه   

روش اجرایی مدیریت ذینفعان پروژه  

روش اجرایی تهیه، تصویب و بازنگری استراتژی اجرای پروژه 

روش اجرایی نحوه تدوین PMP  پروژه  

دستورالعمل طراحی ساختار تجزیه کار پروژه   

دستورالعمل فعالیت های برنامه ریزی در مقاطع زمانی عمر پروژه  

دستورالعمل تهیه گزارش روزانه پیشرفت کار تامین کنندگان اجرایی  

روش اجرایی تهیه، بررسی، تصویب و کنترل بودجه  

دستورالعمل تهیه صورت وضعیت کارکرد ارسالی به کارفرما  

دستورالعمل تهیه صورت وضعیت تعدیل ارسالی به کارفرما 

دستورالعمل نحوه ارزیابی نهایی پروژه و تهیه گزارش تحلیلی  

فرآیند طراحی و مهندسی 
فرآیند تامین تجهیزات و خدمات 
فرآیند کنترل کیفیت 
فرآیند اجرای پروژه 
پاسخ به سوالات متداول: 

عوامل شکست سیستم سازی کسب و کار مرتبط با مدارک 

عوامل شکست سیستم سازی کسب و کار مرتبط با تجهیزات 

عوامل شکست سیستم سازی کسب و کار مرتبط با کارکنان 

موانع روانی سیستم سازی 

الزامات سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ 

تغییرات استاندارد ایزو۹۰۰۱ در ویرایش ۲۰۱۵ 

 

ساعت و زمان برگزاری دوره حضوری : 

ساعت و زمان برگزاری کارگاه و دوره حضوری آموزش کارشناس کسب و کار شوید، در دو دوره و زمان مجزا و مستقل:   

۱ –  پنجشنبه ها ۹ الی ۱۲ صبح 

۲ –  پنجشنبه ها  ۱۶ الی ۱۹  بعد از ظهر 

  

زمان برگزاری اولین جلسات کارگاه آموزشی کارشناس کسب و کار شوید، به قرار زیر می باشد.

اولین جلسه : روز پنجشنبه  ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۷ ساعت  ۹ الی ۱۲   

دومین جلسه : روز پنجشنبه ۱۸ مرداد  ساعت ۱۶ الی ۱۹ 

 

لازم به ذکر است در حال برنامه ریزی جهت هماهنگی و آماده سازی محل های برگزاری دوره هستیم، دوستانی که علاقمند هستند در دوره به صورت حضوری شرکت نمایند، جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیش ثبت نام بر روی نوشته زیر کلیک نمایند.

پیش ثبت نام کارگاه آموزشی کارشناس کسب و کار شوید. 

ساعت و زمان برگزاری جلسات مرور مطالب و پرسش و پاسخ برای شرکت کنندگان در دوره غیر حضوری :

زمان برگزاری جلسات دورهمی باشگاه کسب و کار، و پاسخگویی به پرسش های شما دوستان عزیز جمعه ها ساعت ۹ الی ۱۲ صبح   

زمان برگزاری اولین جلسه باشگاه کسب و کار و پاسخگویی به پرسش های شما دوستان جمعه ۱۹ مرداد  ساعت ۹ الی ۱۲ می باشد.  

 دوستان علاقمند که به صورت غیر حضوری از مطالب دوره استفاده می کنند، جهت حضور در جلسات مرور مطالب و پرسش و پاسخ، با توجه به ظرفیت محدود محل برگزاری جلسات ، جهت ثبت نام و رزرو با شماره تلفن های دفتر تماس حاصل فرمایند.