فرآیند بازاریابی و فروش

آدرس نوشته در سایت: سیستم سازی کسب و کار / بهبود عملکرد سازمانی / فرآیندهای کلیدی کسب و کار  

هدف فرآیند : 

هدف فرآیند بازاریابی و فروش عبارت است از تعیین نحوه بازاریابی راهبری و عملیاتی و شفاف سازی مسئولیت های هر یک از واحدهای شرکت در راستای معرفی محصول یا خدمات و فروش محصول یا اخذ پروژه مطابق با سیاست ها و محور فعالیت های شرکت می باشد. 

زیر فرآیندها: 

زیر فرآیندهای فرآیند بازاریابی و فروش می تواند شامل موارد زیر باشد: 

فرایند بازاربی و فروش یکی از مهمترین فرایندهای هر کسب و کاری می باشد، و بر خلاف سایر فرآیندها زیر فرآیندهای تعریف شده و ثابتی ندارد. هر کسب و کاری با توجه به شرایط و فضای آن کسب و کار می تواند از روش های مختلف برای بازاریابی و فروش محصول یا خدمات خود استفاده نماید. لذا زیر فرآیندهای پیشنهادی این فرآیند می تواند موارد زیر باشد :

زیر فرآیند انجام مطالعات و تحقیقات بازار

زیر فرآیند شناسایی بازار هدف و فرصت های کسب و کار  

زیرفرآیند حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی 

زیر فرآیند تبلیغات  

زیرفرآیند  استفاده بهینه از رسانه های مختلف بازاریابی 

 زیر فرآیند حمایت و مشارکت با مراکز علمی و تحقیقاتی 

 زیر فرآیند مدیریت برند 

 زیر فرآیند برگزاری دوره های آموزشی، همایش، سمینار معرفی محصولات و خدمات

زیر فرآیند تقویت ارتباط موثر با مشتریان

…  

فرآیند بازاریابی و فروش یکی از فرآیندهای اصلی هر کسب و کاری می باشد، فرآیندی که صاحبان و مدیران ارشد کسب و کار می بایست وقت بیشتری را به این فرآیند اختصاص دهند.

مهمان عزیز یک نمونه فرآیند بازایابی و فروش به عنوان یکی از محصولات سایت برای مطالعه شما دوستان تهیه شده است. 

شما بعنوان مدیران و صاحبان کسب و کار یا یکی از مشاوران هوشمند مدیریت، با الگو گرفتن از این نمونه، می توانید فرآیند بازاریابی و فروش متناسب و هماهنگ با نوع کسب و کارخودتان را تدوین نمایید.  

محتوای این نمونه مطابق آخرین الزامات ایزو ۹۰۰۱  ویرایش ۲۰۱۵ تهیه شده است.  

 

 دوره های آموزشی مرتبط:  

کارشناس کسب و کار شوید. 

دوره آموزشی نوابغ بازاریابی و فروش 

 

محصولات مرتبط: 

 نمونه فرآیند بازاریابی و فروش