فرآیند بازاریابی و فروش

هدف فرآیند بازاریابی و فروش عبارت است از تعیین نحوه بازاریابی راهبری و عملیاتی و شفاف سازی مسئولیت های هر یک از واحدهای شرکت در راستای معرفی محصول یا خدمات و فروش محصول یا اخذ پروژه مطابق با سیاست ها و محور فعالیت های شرکت می باشد. 

زیر فرآیندهای فرآیند بازاریابی و فروش می تواند شامل موارد زیر باشد: 

فرایند بازاربی و فروش یکی از مهمترین فرایندهای هر کسب و کاری می باشد، و بر خلاف سایر فرآیندها زیر فرآیندهای تعریف شده و ثابتی ندارد. هر کسب و کاری با توجه به شرایط و فضای آن کسب و کار می تواند از روش های مختلف برای بازاریابی و فروش محصول یا خدمات خود استفاده نماید. لذا زیر فرآیندهای پیشنهادی این فرآیند می تواند موارد زیر باشد :

زیر فرآیند انجام مطالعات و تحقیقات بازار

زیر فرآیند شناسایی بازار هدف و فرصت های کسب و کار  

زیرفرآیند حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی 

زیر فرآیند تبلیغات  

زیرفرآیند  استفاده بهینه از رسانه های مختلف بازاریابی 

 زیر فرآیند حمایت و مشارکت با مراکز علمی و تحقیقاتی 

 زیر فرآیند مدیریت برند 

 زیر فرآیند برگزاری دوره های آموزشی، همایش، سمینار معرفی محصولات و خدمات

زیر فرآیند تقویت ارتباط موثر با مشتریان

…  

مهمان عزیز یک نمونه فرآیند بازایابی و فروش به عنوان یکی از محصولات سایت برای مطالعه شما دوستان تهیه شده است. 

شما بعنوان مدیران و صاحبان کسب و کار یا یکی از مشاوران هوشمند مدیریت، با الگو گرفتن از این نمونه، می توانید فرآیند بازاریابی و فروش متناسب و هماهنگ با نوع کسب و کارخودتان را تدوین نمایید.  

محتوای این نمونه مطابق آخرین الزامات ایزو ۹۰۰۱  ویرایش ۲۰۱۵ تهیه شده است.  

 

نوشته های مرتبط: 

بازاریابی و فروش عامل کلیدی موفقیت 

مشتری را محترم بشماریم 

همه ما یک فروشنده ایم. 

دوره آموزشی نوابغ فروش 

کدام شکاف مخاطب را پر می کنید. 

اصل بعدی در شناخت مخاطب

کارشناس سیستم سازی کسب و کار شوید. 

 

محصولات مرتبط: 

برای دسترسی به نمونه فرآیند بازاریابی و فروش بر روی نوشته زیر کلیک نمایید.

در دست تهیه می باشد.