مدیریت زمان میلیاردرها

مدیریت زمان میلیاردرها، افراد یا مدیران موفق مدیریت زمان خوبی دارند، کارهای کوچک را یکبار شروع و به اتمام می‌رسانند. وقتی انجام یک کار کوچک را به بعد موکول کنیم، باعث دوباره کاری می‌شود. این جمله را خیلی شنیده ایم : صبر کن، الان این کار را انجام می‌دهم.

برای نمونه:

– ظرف‌های کثیف را بلافاصله بعد از خوردن غذا می‌شورند.

– ایمیل را می‌خوانند و پاسخ می‌دهند و اقدامی انجام می‌دهند.

– وقتی مشتری سفارش می‌دهد، ابتدا به پیک زنگ می‌زنیم، و بعد محصول را بسته بندی و ارسال می‌نماییم.

بدترین سوال: این کار را چگونه می‌توانیم انجام دهیم؟

سوال خوب: این کار چگونه می‌تواند بهتر انجام شود؟

مدیریت زمان میلیاردرها 

انواع فعالیت های روزانه :

در مدیریت زمان و انجام فعالیت های روزانه دو عامل وجود دارد:

میزان مهم بودن .

میزان فوری بودن

اموری که در طول روز انجام می دهیم چقدر مهم و چقدر فوری هستند؟ تمام کارهای ما در طول روز تقدم و تأخرشان بر پایه این دو است . یا مهم  هستند یا غیر مهم ، یا فوری  یا غیر فوری .

 اگر دو محور عمود برهم رسم کنیم که محور عمودی مهم بودن و محور افقی فوری بودن باشد ، ۴ منطقه به دست می آید :

 

منطقه اول : منطقه بحران (مهم و فوری)

شامل کارهای خیلی فوری  است ، همه چیز را کنار می گذاریم و به آنها می پردازیم . خود به خود انجام می شوند و نیاز به برنامه ریزی ندارد.  مثل غذا ، بیماری ، دندان درد، امتحان، تهیه پول، پرداخت قبض هشدار قطع برق 

منطقه دوم : منطقه تشریفات (غیر مهم و فوری)

کارهایی که می‌توان به دیگران تفویض کرد، ولی این کار را نمی‌کنیم. دوست داریم خودمان انجام دهیم. 

مثل دیدو بازدید ها و تسلیت و تبریک و دعوت ها ، فوری هستند ولی مهم نیستند .

منطقه سوم : منطقه اتلاف (غیر مهم و غیر فوری)  

کارهایی که افراد معمولا تمایل دارند خودشان انجام دهند. مثل چک کردن ایمیل های شخصی، تلگرام، اینستاگرام ، گفتگوهای تلفنی ، پرسه زدن های بی مورد ، غیبت ، منفعل بودن.

منطقه چهارم:  منطقه پیشگیری (مهم و غیر فوری)  

پرسش از شرکت‌کنند‌گان بیان نمونه ای از کارهای مهم و غیر فوری؟  

 نیاز به برنامه‌ریزی دارد. مثل برنامه‌ریزی استراتژیک، آموزش کارکنان، داشتن وب سایت حرفه‌ای، تغییر و به روز نمودن بروشورها و کاتالوگ‌ها چرا که شماره تلفن و آدرس عوض شده ولی بروشورها هنوز اصلاح نشده‌اند، استفاده از روش‌های جدید بازاریابی، ساده‌سازی فرآیندها، چکاپ پزشکی، واکسیناسیون،     

 

غیر فوری فوری  
ذکاوت ضرورت مهم
حماقت بطالت غیر مهم

 

 حالا می خواهیم برنامه ریزی کنیم ، از ۱۰۰% وقت مان ، بیشترین وقت را به کدام منطقه باید اختصاص بدهیم ؟ بحران ها در همه زندگی ها هست ؛ زندگی بدون بحران رؤیاست . مهم اینه که چقدر از وقتمان را صرف آن کنیم و چگونه از وقوع آن پیشگیری کنیم .

 اولویت اول افراد موفق منطقه پیشگیری (مهم و غیر ضروری) یا ذکاوت است .

 

تهیه فهرست کارهای روزانه ای که انجام داده اید.  

۱ – کارهای قابل حذف(چه کارهایی را نباید انجام بدهم)

مدام چک کردن ایمیل‌هاو پیامک های فضای مجازی، راه حل فقط یکبار در روز چک کنیم.

۲ – کارهای قابل واگذاری(کمترین مداخله)

پاسخ ندادن به تلفن‌ها، کارکنان پاسخگو باشند. تهیه پاسخ‌های مشخص به پرسش‌های تکراری … نباید اجازه دهید که دیگران برنامه روزانه شما را مشخص کنند. راضی نگه‌داشتن همه مشتریان یک دیدگاه غلط است، مشتریان دردسر ساز را رها کنید.

افزایش سقف اختیارات مالی قابل تصمیم گیری و تصویب زیر دستان

۳ – کارهای طراحی مجدد

تمرکز بر دایره برتری ها، تمرکز بر کارهایی که فقط توسط شما قابل انجام است. 

نوشته های مرتبط : 

 کارشناس جذب موفقیت شوید.