همه ما یک فروشنده ایم

همه ما یک فروشنده ایم . در بازار کسب و کار، یک نفر محصول می فروشد، یک نفر خدمات می فروشد، متخصص مهارت و تخصص می فروشد،  معلم اطلاعات می فروشد، همسر و شریک زندگی عشق و محبت می فروشد، لذا همه ما یک فروشنده ایم و یادگیری روش ها و تکنیک های ارتباط موثر با دیگران برای همه مفید و موثر و باعث بهبود عملکرد فردی مان می شود.

من علیرضا شجاعی، میزبان شما به عنوان مشاور سیستم سازی بهبود عملکرد فردی و سازمانی، فروشنده اطلاعات و محصولات آموزشی هستم، و می‌بایست بازاریابی و فروش محصولات آموزشی را بدانم. فرق بین یک کتاب پر‌فروش و کتابی که نویسنده‌اش کتاب را چاپ کرده و در انباری منزل تلمبار شده و فروش نمی‌رود، فقط کیفیت محتویات آن نیست. نویسنده کتاب پر‌فروش مهارت بازاریابی و فروش کتاب را داشته است.

در هر کسب و کاری قبل از اینکه اقدام به تولید محصولی (منظور از محصول یعنی محصول و خدمات ) نماییم باید به فکر نحوه فروش آن محصول هم باشیم.   امروزه فقط حرفه‌ای‌ها برنده بازار هستند، بقیه تماشاچی هستند. همه ما به عنوان یک فروشنده برای حرفه‌ای شدن به دو مهارت نیاز دارد:  یک داشتن مهارت تولید محصول یا خدمات، و دو داشتن مهارت فروش

همه ما یک فروشنده ایم 

اجازه دهید در این قسمت چند نمونه از آگهی های دعوت به همکاری را با هم بررسی کنیم.

  نمونه ۱ :

یک موسسه بزرگ مطبوعاتی- تبلیغاتی در نظر دارد برای اجرای پروژه های بازاریابی  خود از افراد واجد شرایط که از اعتماد به نفس، مهارت کلامی و روابط عمومی قوی برخوردار باشند،دعوت به همکاری نماید .

نمونه ۲:

یک شرکت معتبر بازرگانی، به تعدادی بازاریاب خانم و آقا جهت فروش محصولات عطری نیازمند است.

نمونه ۳ :

شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، جهت تکمیل کادر فروش خود تعدادی نیروی مجرب با حقوق و مزایای عالی استخدام می‌نماید.

همانطور که در نمونه آگهی های استخدام ملاحظه می فرمایید درصد زیادی از آگهی های دعوت به همکاری برای جذب افرادی است که با مهارتهای فروشندگی آشنا هستند. امروزه مشکل اکثر صاحبان کسب و کار، تولید محصول نیست بلکه فروش آن است. در دهه‌های گذشته تقاضای محصول از عرضه بیشتر و دغدغه مدیران فقط تولید بیشتر بود.  تولید‌کنندگان محصول یا خدمات برندگان بازار کسب و کار بودند، ولی امروز فروش محصول دغدغه مدیران می باشد.

اگر به ویژگی های مورد نیاز در آگهی‌های استخدام توجه کنید (روابط عمومی بالا و خوش برخورد، فن بیان، آراستگی، فعال و با انرژی، آشنا به فنون مذاکره، بازاریاب حرفه ای در زمینه پخش مویرگی، فروشنده تلفنی) از یک طرف بیشتر شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار به دنبال تکمیل تیم فروش و استخدام فروشنده حرفه‌ای هستند. و از طرف دیگر افرادی که ویژگی ها و مهارتهای فروشندگی را دارند از شانس بیشتری برای استخدام نسبت به دیگران برخوردارند.

امروزه یکی از عوامل مشترک موفقیت فردی و سازمانی، داشتن مهارت فروشندگی یا ارتباط موثر با دیگران است.

در بهبود عملکرد فردی، داشتن ارتباط موثر با دیگران یعنی داشتن اعتماد به نفس، مهارت کلامی و روابط عمومی قوی

در بهبود عملکرد سازمانی،  داشتن ارتباط موثر با دیگران یعنی آشنایی با روش ها و تکنیک های بازاریابی و فروش

 

نوشته های مرتبط: 

کارشناس جذب موفقیت شوید.